Nyrkkisääntönä korkeimmilleen säädettynä noin sentin kaksi, josta on varaa madaltaa automallista riippuen yleensä noin 5~6 sentin verran.
Tämä tarkoittaa etutolpan paksuutta mitattuna kohdasta, josta iskunvaimennin kiinnitetään autoon. Tätä emme näe mistään varmasti, näitä autoja on valmistettu kahdella eri paksuisella kiinnityksellä, tämä on itse mitattava. Sama pätee myös muihin automalleihin joissa on mainittu etutolpan halkaisija.
Tämä tarkoittaa pulttien määrää jolla etuiskunvaimentimen yläpää kiinnitetään auton koriin. Tätä emme näe mistään varmasti, näitä autoja on valmistettu kahdella eri tavalla, tämä on itse katsottava. Näet tämän täysin suoraan purkamatta mitään, avaa vain konepelti ja laske kiinnittyykö etuyläpää koriin 3-pultilla vaiko 5-pultilla.
Useimmissa alustasarjoissa säätönuppi on edessä suoraan konehuoneessa ja takana tavaratilassa verhoilujen alla (osassa sarjoista vaimennuksensäätö voi myös olla pyöräkotelon puolella). Voit säätää sitä aivan vapaasti oman makusi mukaan vastaamaan toivomaasi jäykkyyttä, säätö on 30-portainen ja se pysähtyy molempiin ääriasentoihinsa, säädäthän saman akselin vaimentimet aina samaan asetukseen molemmin puolin. Jos et tiedä sopivaa lähtökohtaa, voit pyörittää säädön löysimmälle jonka jälkeen kiristää sitä 15-pykälää jolloin se on puolivälissä. Jos alusta tuntuu sitten liian pehmeältä tai löysältä, niin voit säätää sitä joko löysemmälle tai jäykemmälle.
BC Racing Finland / THE-Enterprise Oy
Petikontie 12, 01720 Vantaa, Finland
SOITA -> 010 325 3159
LÄHETÄ EMAIL -> asiakaspalvelu@bcracing.fi
Suosittuja merkkejä mm. Audi, BMW, Ford, Honda, Mercedes Benz, Nissan, Seat, Toyota, Volkswagen ja Volvo.
Katso alustasarjat esim. BMW E46, E90 / E91 / E92 / E93, Audi A4 tai Volvo V70.