BC Racing alustasarjan takuu


BC Racing coilover -alustasarjoilla on markkinoiden paras kahden (2) vuoden takuu. 

Takuun edellytyksenä on alustasarjan asianmukainen asennus ja käyttö ja se kattaa kaikki valmistusvirheet ja mekaaniset ongelmat.

Takuun ulkopuolelle on rajattu kaikenlainen kilpakäyttö. 


ASENNUS

Alustasarjan ohjeiden mukaisella asennuksella huolehdit sen asianmukaisesta toiminnasta ja vältyt ongelmilta jatkossa. Takuu ei korvaa esimerkiksi iskunvaimentimia jotka pääsevät pohjaamaan virheellisen asennuksen johdosta. Katso lisätietoja asennuksesta täältä.


TAKUU

Jos sarjassa on vikaa, käy läpi oheinen lista yleisimmistä ongelmista. Mikäli ongelma ei poistu ja sarjan takuu on voimassa, täytä oheinen takuulomake mahdollisimman tarkkaan. Näin varmistat tapauksen nopean ja vaivattoman käsittelyn.


LISTA YLEISIMMISTÄ ONGELMAKOHDISTA JA NIIDEN RATKAISUISTA

- Varmista että iskunvaimentimen yläpään kiinnitysmutteri on kiinni ja kireällä. Mutterin voit kiristää irroittamalla ensin iskunvaimentimen jäykkyydensäätönupin (14mm tai 17mm nupista riippuen) mustan säätöosan alla olevasta mutterista. Sen jälkeen kiristä yläpään kiinnitysmutteri käyttäen mutterista riippuen 17mm tai 21mm avainta ja pitämällä vaimentimen päästä kiinni 6mm kuusiokoloavaimella. Toinen tapa on käyttää pulttipyssyä alhaisella vääntömomentilla ja kiristää mutteria kunnes iskunvaimentimen varsi alkaa pyöriä. HUOM! Liian suuren vääntömomentin käyttö voi katkaista iskunvaimentimen. 

- Vamista että kaikki kiinnitysosat ovat kiinnitetty ja kireällä. Näihin kuuluvat esimerkiksi alakiinnikkeen pultit, yläkiinniikkeen pultit, kallistuksenvakaajan kiinnitykset, tukivarsien kiinnitykset, jarruletkujen kiinnitykset sekä itse iskunvaimentimen kaikki lukkorenkaat.

- Tarkista että jousen esijännitys on säädetty asianmukaisesti. Hyvä lähtökohta on noin 4mm esijännitys jos ei tarvetta ole muunlaiselle säädölle. 

- Valmista ettei tukivarsien puslat ole jännityksessä. Pyörät maassa tai kulma tunkattuna vastaavaan korkeuteen, löysää ja sen jälkeen kiristä kaikki tukivarsien pultit ja mutterit. Puslien jännitys aiheuttaa yleensä narisevaa ääntä mutta voi aiheuttaa myös kolinaa.

- Hyvin usein vika ei ole itse coilover -iskunvaimentimessa tai sen osissa vaan muualla autossa ja ääni kantautuu koriin kuin se tulisi iskunvaimentimesta. Varmista siis että tukivarret ja niiden puslat, kallistuksenvakaajat ja niiden kiinnitykset, ym. vastaavat osat ovat ehjiä.


Loading...