Takuun edellytyksenä on vain alustasarjan asianmukainen asennus ja käyttö ja se kattaa kaikki valmistusvirheet ja mekaaniset ongelmat.
Takuun ulkopuolelle on rajattu kaikenlainen kilpakäyttö.
Alustasarjan ohjeiden mukaisella asennuksella huolehdit sen asianmukaisesta toiminnasta ja vältyt ongelmilta jatkossa. Takuu ei korvaa esimerkiksi iskunvaimentimia jotka pääsevät pohjaamaan virheellisen asennuksen johdosta. Katso lisätietoja asennuksesta täältä.
Jos sarjassa on ongelmaa, käythän läpi oheisen listan yleisimmistä ongelmista.
1. Ylimääräinen ääni
- Varmista että iskunvaimentimen yläpään kiinnitysmutteri on kiinni ja kireällä. Mutterin voit kiristää irroittamalla ensin iskunvaimentimen jäykkyydensäätönupin (14mm, 17mm tai 19mm nupista riippuen) mustan säätöosan alla olevasta mutterista. Sen jälkeen kiristä yläpään kiinnitysmutteri pitämällä vaimentimen päästä samalla kiinni 6mm kuusiokoloavaimella. Toinen tapa on käyttää pulttipyssyä alhaisella vääntömomentilla ja kiristää mutteria varoen kunnes se on kiinni. HUOM! Liian suuren vääntömomentin käyttö voi katkaista iskunvaimentimen.
- Varmista että kaikki kiinnitysosat ovat kiinnitetty ja kireällä. Näihin kuuluvat esimerkiksi alakiinnikkeen pultit, yläkiinniikkeen pultit, kallistuksenvakaajan kiinnitykset, tukivarsien kiinnitykset, jarruletkujen kiinnitykset sekä itse iskunvaimentimen kaikki lukkorenkaat.
- Tarkista että jousen esijännitys on säädetty asianmukaisesti. Hyvä lähtökohta on noin 3~4mm esijännitys jos ei tarvetta ole muunlaiselle säädölle.
- Valmista ettei tukivarsien puslat ole jännityksessä. Pyörät maassa tai kulma tunkattuna vastaavaan korkeuteen, löysää ja sen jälkeen kiristä kaikki tukivarsien pultit ja mutterit. Puslien jännitys aiheuttaa yleensä narisevaa ääntä mutta voi aiheuttaa myös kolinaa.
Hyvin useinkaan ongelma ei ole itse coilover -alustasarjassa, vaan ääni kantautuu alustarjan kautta autoon ikäänkuin tullen alustasta.
2. Alusta epämukava tai pompottaa
- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Liian jäykkä vaimennus voi tuntua epämukavalta ja aiheuttaa pompotusta.
- Varmista myös oikea jousen esijännitys (suositus 3~4mm). Liian suuri esijännitys aiheuttaa epämukavan ajotuntuman.
3. Iskunvaimentimet pohjaavat isoissa töyssyissä
- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Tarvittaessa säädä vaimennusta jäykemmäksi sopimaan paremmin käyttötapaasi.
- Varmista myös oikea jousen esijännitys (suositus 3~4mm). Jos jousessa ei ole esijännitystä lainkaan ja säätö on tehty virheellisesti, voi se aiheuttaa iskunvaimentimien pohjaamista ja vaurioitumisen.
Eikö näistä ollut apua tai epäilet sarjassa olevan valmistusvikaa? Ota yhteyttä meihin sähköpostitse niin me autamme lisää. Emme käsittele takuita puhelimitse, Whatsapin, Instagramin tai Facebookin kautta!
BC Racing Finland / THE-Enterprise Oy
Ensimmäinen savu 2, 01510 Vantaa, Finland
SOITA -> 010 325 3159
LÄHETÄ EMAIL -> asiakaspalvelu@bcracing.fi
SUOSITTUJA MERKKEJÄ MM. AUDI, BMW, FORD, HONDA, MERCEDES BENZ, NISSAN, SEAT, TESLA, TOYOTA, VOLKSWAGEN & VOLVO.
KATSO ALUSTASARJAT ESIM. BMW E46, E90 / E91 / E92 / E93, Audi A4 tai Volvo V70.