BC RACING TAKUU

BC Racing coilover -alustasarjoilla on markkinoiden paras kahden (2) vuoden takuu!

BC RACING -ALUSTASARJAN TAKUUEHDOT

NORMAALI TAKUU – 24 KUUKAUTTA

BC Racing Finland (jäljempänä “myyjä”) myöntää kaikille uusille BC Racing -alustasarjoille 2 vuoden (24 kk) takuun ostopäivästä alkaen.

Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet, kuten:

  • hitsaussaumojen viat
  • vialliset jouset
  • iskunvaimentimen vuoto
  • vialliset säätömekanismit (jäykkyyssäätö)
  • vialliset yläpään laakeroinnit

Takuu ei kata:

  • väärästä asennuksesta tai säätämisestä johtuvia vikoja
  • kilpailu- tai rata-ajossa syntyneitä vaurioita
  • ulkoisia vaurioita (esim. iskut, kolhut, ruoste)
  • normaalia kulumista
  • tilanteita, joissa alustasarja on altistunut poikkeukselliselle rasitukselle tai likaantumiselle (esim. pesemättä jäänyt talvisuola)
  • ulkoisista tekijöistä johtuvia kierreosien jumiutumisia

Takuu on voimassa, kun:

  • alustasarja on asennettu ja sitä käytetään ohjeiden mukaisesti


LISÄTAKUU – KOLMAS VUOSI (12 kk) / 79 €

Voit pidentää BC Racing -alustasarjan takuuta yhdellä lisävuodella hintaan 79 €. Lisätakuu myönnetään koko sarjalle ja sen ehtona on, että se ostetaan 50 vuorokauden kuluessa alkuperäisestä ostopäivästä.

Lisätakuu:

  • kattaa samat valmistus- ja materiaalivirheet kuin normaali takuu
  • jatkuu saumattomasti normaalin kahden vuoden takuun jälkeen (yht. 36 kk)

Lisätakuu ei kata:

  • väärästä asennuksesta tai säätämisestä johtuvia vikoja
  • kilpailu- tai rata-ajossa syntyneitä vaurioita
  • ulkoisia vaurioita (esim. iskut, kolhut, ruoste)
  • normaalia kulumista
  • tilanteita, joissa alustasarja on altistunut poikkeukselliselle rasitukselle tai likaantumiselle (esim. pesemättä jäänyt talvisuola)
  • ulkoisista tekijöistä johtuvia kierreosien jumiutumisia

Lisätakuun aktivointi:

Takuun aktivointi tapahtuu automaattisesti maksun yhteydessä, kun lisätakuu ostetaan verkkokaupasta tai myymälästä

Asiakkaan tulee säilyttää kuitti lisätakuusta mahdollisia takuukäsittelyitä varten


TAKUUKÄSITTELY

Takuuasioissa tulee ottaa yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@bcracing.fi.

Liitä mukaan:

  • ostokuitti
  • alustan sarjanumero
  • kuvaus ongelmasta ja valokuvat viasta


ASENNUS

Alustasarjan ohjeiden mukaisella asennuksella huolehdit sen asianmukaisesta toiminnasta ja vältyt ongelmilta jatkossa. Takuu ei korvaa esimerkiksi iskunvaimentimia jotka pääsevät pohjaamaan virheellisen asennuksen johdosta.

Jos sarjassa on ongelmaa, käythän läpi oheisen listan yleisimmistä ongelmista.

LISTA YLEISIMMISTÄ ONGELMISTA JA NIIDEN RATKAISUISTA

1. Ylimääräinen ääni

- Varmista että iskunvaimentimen yläpään kiinnitysmutteri on kiinni. Suosittelemme kiristämään yläpään kiinnitysmutterin pitämällä vaimentimen päästä kiinni kuusiokoloavaimella ja kiristämällä mutterin varoen kiintoavaimella. Osassa malleista tämä edellyttää säätönupin irroituksen, säätönuppi on kierteillä tai painamalla kiinni.

- Varmista että kaikki kiinnitysosat ovat kiinnitetty ja kireällä. Näihin kuuluvat esimerkiksi alakiinnikkeen pultit, yläkiinniikkeen pultit, kallistuksenvakaajan kiinnitykset, tukivarsien kiinnitykset, jarruletkujen kiinnitykset sekä itse iskunvaimentimen kaikki lukkorenkaat.

- Tarkista että jousen esijännitys on säädetty asianmukaisesti. Jousen kuuluu pysyä tukevasti paikalleen auton ollessa ilmassa, suositeltu esijännitys on noin 3~5mm jos ei tarvetta ole muunlaiselle säädölle. Suurin suositeltu esijänniitys on kuitenkin 10mm.

- Varmista ettei tukivarsien puslat ole jännityksessä. Pyörät maassa tai kulma tunkattuna vastaavaan korkeuteen, löysää ja sen jälkeen kiristä kaikki tukivarsien pultit ja mutterit. Puslien jännitys aiheuttaa yleensä narisevaa ääntä, mutta voi aiheuttaa myös kolinaa.

Hyvin useinkaan ongelma ei ole itse coilover -alustasarjassa, vaan ääni kantautuu alustarjan kautta autoon ikäänkuin tullen alustasta.

2. Alusta epämukava tai pompottaa

- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Liian jäykäksi säädetty iskunvaimennus aiheuttaa pompotusta jolloin myös ajomukavuus ja toiminta kärsii.

- Varmista oikea jousen esijännitys (3~5mm). Liian suuri esijännitys aiheuttaa epämukavan ajotuntuman.

3. Jousitus pohjaa isoissa töyssyissä tai ääritilanteissa

- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Tarvittaessa säädä iskunvaimennusta jäykemmäksi kunnes oire häviää.

- Varmista oikea jousen esijännitys (3~5mm). Jos jousessa ei ole esijännitystä lainkaan ja jousi heiluu vapaana auton ollessa kevennettynä ilmassa, voi se aiheuttaa iskunvaimentimien pohjaamista ajossa.


Eikö näistä ollut apua vielä? Ota yhteyttä meihin sähköpostitse niin autamme lisää. Emme käsittele takuita puhelimitse, Whatsappin, Instagramin tai Facebookin kautta! Mahdollisen takuun käsittelyä ja auttamisen nopeuttamista varten, kerrottehan myös automallin sekä liittäkää mukaan myös kuvia jos mahdollista ja ostokuitti.

logo

MYYMÄLÄ

ASIAKASPALVELU


AUKIOLOAJAT