BC Racing coilover -alustasarjoilla on markkinoiden paras kahden (2) vuoden takuu!

Takuun edellytyksenä on vain alustasarjan asianmukainen asennus ja käyttö ja se kattaa kaikki valmistusvirheet ja mekaaniset ongelmat. Takuu on kaksi vuotta ostopäivästä.

Takuun ulkopuolelle on rajattu kaikenlainen kilpa- ja ratakäyttö. Takuu ei kata mahdollisia asennuskuluja.


ASENNUS

Alustasarjan ohjeiden mukaisella asennuksella huolehdit sen asianmukaisesta toiminnasta ja vältyt ongelmilta jatkossa. Takuu ei korvaa esimerkiksi iskunvaimentimia jotka pääsevät pohjaamaan virheellisen asennuksen johdosta. Katso lisätietoja asennuksesta täältä.


TAKUU

Jos sarjassa on ongelmaa, käythän läpi oheisen listan yleisimmistä ongelmista.


LISTA YLEISIMMISTÄ ONGELMISTA JA NIIDEN RATKAISUISTA

1. Ylimääräinen ääni

- Varmista että iskunvaimentimen yläpään kiinnitysmutteri on kiinni. Suosittelemme kiristämään yläpään kiinnitysmutterin pitämällä vaimentimen päästä kiinni 6mm kuusiokoloavaimella ja kiristämällä mutterin varoen kiintoavaimella. Osassa malleista tämä edellyttää säätönupin irroituksen, säätönuppi on kierteillä kiinni.

- Varmista että kaikki kiinnitysosat ovat kiinnitetty ja kireällä. Näihin kuuluvat esimerkiksi alakiinnikkeen pultit, yläkiinniikkeen pultit, kallistuksenvakaajan kiinnitykset, tukivarsien kiinnitykset, jarruletkujen kiinnitykset sekä itse iskunvaimentimen kaikki lukkorenkaat.

- Tarkista että jousen esijännitys on säädetty asianmukaisesti. Hyvä lähtökohta on noin 3~4mm esijännitys jos ei tarvetta ole muunlaiselle säädölle. 

- Varmista ettei tukivarsien puslat ole jännityksessä. Pyörät maassa tai kulma tunkattuna vastaavaan korkeuteen, löysää ja sen jälkeen kiristä kaikki tukivarsien pultit ja mutterit. Puslien jännitys aiheuttaa yleensä narisevaa ääntä mutta voi aiheuttaa myös kolinaa.

Hyvin useinkaan ongelma ei ole itse coilover -alustasarjassa, vaan ääni kantautuu alustarjan kautta autoon ikäänkuin tullen alustasta.

2. Alusta epämukava tai pompottaa

- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Liian jäykäksi säädetty iskunvaimennus aiheuttaa pompotusta jolloin myös ajomukavuus ja toiminta kärsii.

- Varmista oikea jousen esijännitys (suositus 3~4mm). Liian suuri esijännitys aiheuttaa epämukavan ajotuntuman.

3. Jousitus pohjaa isoissa töyssyissä tai ääritilanteissa

- Tarkista iskunvaimentimien vaimennuksien säätö. Tarvittaessa säädä iskunvaimennusta jäykemmäksi kunnes oire häviää.

- Varmista oikea jousen esijännitys (suositus 3~4mm). Jos jousessa ei ole esijännitystä lainkaan ja jousi heiluu vapaana auton ollessa kevennettynä ilmassa, voi se aiheuttaa iskunvaimentimien pohjaamista ajossa.


Eikö näistä ollut apua vielä? Ota yhteyttä meihin sähköpostitse niin autamme lisää. Emme käsittele takuita puhelimitse, Whatsapin, Instagramin tai Facebookin kautta!  Mahdollisen takuun käsittelyä ja auttamisen nopeuttamista varten, kerrottehan myös automallin sekä liittäkää mukaan myös kuvia jos mahdollista ja ostokuitti.


Loading...